Bokrecensioner: Förstå och arbeta med språkstörning

Sedan min bok “Förstå och arbeta med språkstörning” gavs ut augusti 2019 (Lärpocket: Natur & Kultur läromedel) så har en hel del positiva recensioner publicerats. Kul tycker jag!

Här följer ett urval (klicka på länkarna för att läsa hela recensionen):

Bibliotekstjänst, Lektör Marianne Eriksson. (BTJ-häftet nr 21, 2019). Helhetsbetyg 4/5:

Förstå och arbeta med språkstörning är mycket informativ och intressant för lärare och andra som möter dessa barn. Den är lättläst och tar på ett tydligt sätt upp hur man kan hitta och hjälpa barnen med denna ganska vanliga men okända funktionsnedsättning.

Skollogoped Julia Andersson (@LogopedJulia på Facebook och Insta):

LÄS DEN HÄR BOKEN! Även jag som logoped som utreder och arbetar med språkstörning tycker att den är värdefull och viktig att läsa. Anna Eva uttrycker sig tydligt och lättförståeligt, samtidigt som hon blandar fakta med praktiska råd som verkligen är användbara, kan verkligen intyga det som skollogoped. Boken översätter från det logopediska till det skolbaserade vardagsnära - för det är ju där eleverna med språkstörning befinner sig.

Speciallärare Anna (bloggen och dagarna går…)

många kloka tankar i den här boken som man kan reflektera över generellt när man planerar lärmiljöer och undervisning. Resonemangen kring visuellt stöd och insatserna som man kan göra för att öka den språkliga tillgängligheten ska jag genast ta med mig i de rådgivande samtal som jag för i mitt yrke

Emilie (@lararemelie på Insta) lärarstudent och lärare med specialpedagogisk kompetens:

I min skolvardag träffar jag många elever med språkstörning. Den här boken har varit super för mig för att få mer kött på benen

ba%CC%88ttrebok.jpg