Om Anna Eva
Vem är jag?
Anna Eva i media
Föreläsningar
Föreläsning Central barn- och elevhälsa i Växjö
Bok: Förstå och arbeta med språkstörning
Bok: Värt att veta om språkstörning
Bokkapitel: Tidig läsundervisning
Rapport: Läskrisen på lågstadiet
Forskning
Projektet "Att förklara och berätta"
Kannebäcksskolan Tal och Språk
Tidigare projekt
Anmälan
Anmälan Storstockholm
Forskningsbloggen

språkforskning.se

Om Anna Eva
Vem är jag?
Anna Eva i media
Föreläsningar
Föreläsning Central barn- och elevhälsa i Växjö
Bok: Förstå och arbeta med språkstörning
Bok: Värt att veta om språkstörning
Bokkapitel: Tidig läsundervisning
Rapport: Läskrisen på lågstadiet
Forskning
Projektet "Att förklara och berätta"
Kannebäcksskolan Tal och Språk
Tidigare projekt
Anmälan
Anmälan Storstockholm
Forskningsbloggen
AE Hallin
4 februari 2019
debatt

Skola och Samhälle (debatt): Replik till Jan Henning Pettersson

AE Hallin
4 februari 2019
debatt

Jag blev ombedd att skriva en replik till detta debattinlägg av Jan Henning Pettersson av redaktören för Skola och Samhälle. Här beskriver jag mycket av forskningen som stödjer att arbete med fonologisk medvetenhet är viktigt i tidig läsinlärning.

fonologisk+medvetenhet.jpg

Taggade: dyslexi, läsning

Newer PostSITS (föreläsning): Faktorer som påverkar grammatisk förståelse
Older PostUR föräldrar (TV): Vad är språkstörning? Forskaren förklarar
Back to Top
About Anna Eva

Powered by Squarespace